16 Şubat 2011 Çarşamba

16. Gün

Kusursuz bir mezar
Kusursuz bir ölüm hayalidir
Canlılar dünyasının o kusursuz hayal evreninde
İnsanlığın merak ettiği ilk ve tek şeydir
"Ölüm nedir?"


Varlığı sorgulamaya kalkan Milet'teki Saz Grubu'nun bile
Önce bu soruyu sorduklarına
Ve felsefeyi farkında olmadan bu soruyla başlattıklarına
"Mezarım üzerine varım iddiaya."


Tek bir arzum var
Bir çok vasiyetin içinde tek arzum


"Ben dünyaya, evrene, kozmosa,
 elbette toprağa dönüşerek döneceğim.
 ama cenazeleri sevmiyorum.
 lütfen bedenimi yakın önce
 daha sonra bir toprağa serpin usul usul
 ve üzerine bir elma ağacı dikin
 o ağacın havaya verdiği her oksijen atomunda
 ben size ve dünyaya hayat vereceğim
 o oksijen atomunun her kire bulanışında
 sizin nefessizliğinize ben de ortak olacağım
 o ağaçtan kopan her elmada
 ben de olacağım
 ve o elmayı yiyen kurda, insana, canlıya
 hayatımdan hayat vereceğim.
 ben bir elma ağacıyım
 ben bir kedi yavrusuyum
 reenkarnemi dünyanın ve canlıların
 damarlarında yaşamak istiyorum..."


-16. Günün Sonu-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder